Sider

tirsdag den 5. april 2011

Fish N' Chips

Så måtte jeg lige få taget mig sammen og få de her opskrifter ind :D

Billedet er ikke helt fantastisk, man kan ikke se hvad der er fisk og hvad der er fritter, men tro mig når jeg siger det smagte super :D

Ingredienser:
Fish N' Chips
300 g. pangasiusfileter
3 store bagekartofler
1½ dl. øl
50 g. hvedemel
Olie til friture
Groft havsalt

Dressing:
½ creme fraiche ½ mayonnaise
1 presset fed hvidløg
1/4 finthakket agurk
Saft fra ½ citron
Frisk dild
Salt og hvid peber

Fremgangsmåde:
Dressing:
Rør alle ingredienserne sammen, smag til med salt og hvid peber og læg den i køleskabet så den kan stå og trække mens resten bliver lavet.

Fish N' Chips:
Anbring mel og salt i en stor skål. Tilsæt øllet langsomt og pisk massen til den er jævn og uden klumper.

Kartoflerne skrælles og skæres i stænger på ca. 1 cm tykkelse. Læg dem derefter i koldt vand i ca. 10 minutter. Rør gerne lidt rundt i det ind i mellem, for at få så meget at stivelsen ud af kartoflerne.

Dup fileterne med køkkenrulle og vend dem i dejen. Kom olien i en tykbundet gryde eller wok og dybsteg fileterne i ca. 5-7 min. Læg dem derefter på køkkenrulle for at dryppe af. Tag kartoflerne op og dup dem tørre. Varm atter olien op og steg kartoflerne i ca. 10 min. eller til de er gyldne. Tag dem op og anbring dem på et stykke køkkenrulle og strø salt over.

Velbekomme :D

1 kommentar:

  1. Super måde at lave hjemmelavet Fish N' Chips på. Tak for tippet :)


    Carl
    restauranter i København
    http://y-1.dk/

    SvarSlet