Sider

lørdag den 8. januar 2011

Banana Cream Pie

Jeg fandt den her opskrift da jeg surfede rundt på nettet, bare for at slå lidt tid ihjel. Jeg synes den lød interessant, så jeg besluttede mig for at prøve den af og det skulle så være i dag :)

Tærtebundens opskrift fandt jeg også på nettet.

Tærtebund: 1 tærtebund
Ingredienser:
100 gram smør
150 gram mel
1½ spsk sukker (kan undlades hvis man ikke laver kage)
1 knsp salt
½ æg


Tærten venter på at komme i ovnen, mens ciabattadejen hæver bagved

Fremgangsmåde:
Bland mel, salt og sukker i en skål. Læg smøret ovenpå og bland det sammen i mindre og mindre stykker, til det ligner savsmuld. Pisk ægget sammen og hæld ca. det halve ovenpå melblandingen. Saml det til en kugle.

Rul dejen fladt ud på et meldækket bord. Smør bunden af en tærteform, eller dæk bunden af den med bagepapir.
Rul den flade dej op på kagefullen og rul den ud på tærteformen. Pres dejen godt ud i kanten af formen og skær overskydende dej af.
Prik dejen med en gaffel, så bunden ikke buler op og bag den ved 200 grader i 15-20 minutter.
Sådan ser den ud når den lige er kommet ud af ovnen.

Banana Cream Pie 1 stk.
Ingredienser:
150 g sukker
40 g hvedemel
1 tsk salt
475 ml mælk
3 æggeblommer, piskede
30 g smør
1 1/4 tsk vanilie essens
1 bagt tærtebund
3 bananer i skiver

Fremgangsmåde:
I en tykbundet gryde blandes mel, sukker og salt. Tilføj mel lidt efter lidt. Opvarm ved medium varme under konstant omrøring indtil det hele koger. Lad det koge i 2 minutter og tag gryden af varmen. Bland en smule af den varme creme i æggeblommerne, rør rundt og hæld derefter æggeblommerne i den varme creme- Rør kraftigt i cremen i 2 minutter. Tilsæt smør og vanille essens og rør i cremen. Læg bananskiverne i den bagte tærtebund. Hæld vanillecremen over. Bages i 30-35 minutter ved 175 grader. Lad tærten køle af og server derefter med flødeskum.


Velbekomme :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar