Sider

torsdag den 6. januar 2011

Mikrobølgeovns chokoladekage

Ja, det lyder utroligt men det er SANDT! Man kan lave en chokoladekage i mikrobølgeovnen, og hele processen tager kun 5 minutter, det er slet ikke til at forstå - men absolut lykke for mig som lige sad og drømte om noget chokoladekage.

Den ser lidt mystisk ud, men den smager fantastisk:

Ingredienser:
4 spsk mel
4 spsk rørsukker
2 spsk kakao
½ tsk bagepulver
1 æg
3 spsk olie
3 spsk mælk

Fremgangsmåde:
I et stort krus der tåler mikrobølgeovn blandes mel, rørsukker, kakao og bagepulver. Tilsæt derefter ægget, olien og mælken. Rør det hele rigtig godt sammen.
Sæt kruset i mikrobølgeovnen på højeste styrke i 3 minutter.

Laves kagen i et krus hæver kagen op til krusets kant. Jeg brugte, som man kan se, en skål i stedet.
Lad kagen hvile et øjeblik i kruset (skålen) og vend den ud på en tallerken. Og voila :D man har en kage på 5 minutter.
Den her opskrift har jeg TYVSTJÅLET, intet mindre, fra min søde venindes blog. Hendes side er så absolut et besøg værd. http://www.fragilewithlove.com/ er fyldt med lækre opskrifter, som jeg synes, man ikke nødvendigvis finder i en almindelig kogebog. Hendes søn er mælkeallergiker, så mange af opskrifterne fortæller også hvordan man kan lave en mælkefri version.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar