Sider

tirsdag den 4. januar 2011

Fattigfolks nuddelret

Det endte i dag, som det gør så mange andre dage. Jeg var træt og havde ikke fået noget kød op af fryseren, og jeg havde ikke fået handlet ind - så jeg måtte prøve at være lidt kreativ.

Resultatet blev en nuddelret som sagtens kunne spises, men ville have været bedre med noget karrysauce, sur-sødsauce eller bare en eller anden form for sauce :D Men vi blev da mætte igen i dag.


Se hvor god jeg er til at hakke og skære :D

Ingredienser der blev brugt i dag:
Gulerødder
½ chili - hakket
3 fed hvidløg - hakket i små tern
1 mellemstort løg - hakket i tern
Eggnuddles - en pakke
1 stk stort kyllingebryst - skåret i strimler
Soya
Engelsk sauce
½ tsk stødt ingefær
Citronsaft

Fremgangsmetode:
Sørg for en varm, varm, varm pande med olie på. Steg løg, hvidløg og chili til løgene er gennemsigtige.
Tilsæt gulerødderne, og steg det godt sammen. Jeg tilsatte en smule vand, som jeg så senere fortrød, så det røg ud igen... :D
Tilsæt derefter kyllingestykkerne. Smag til med stødt ingefær, citronsaft, soya og måske en smule engelsk sauce.

Kog nudlerne som anvist på pakken.

Bland det hele sammen og voila, der er mad.

Det ser kedeligt og tørt ud, men det smager godt, men som sagt så vil en sauce af en art slet ikke gøre noget. Jeg er selv mest til sur-sødsauce :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar