Sider

fredag den 21. januar 2011

Chokoladekage

Ja, jeg indrømmer det. Jeg er en sucker for chokoladekage! Hvis jeg tænker på at skulle lave en eller anden kage kommer chokoladekagen altid ind i mine tanker som det aller første... Og i dag måtte være dagen hvor chokoladekagen skulle laves :D
Ingredienser:
300 g. smør eller margarine
300 g. sukker
5 æg
1 dl mælk
300 g. hvedemel
100 g. kakao
2 tsk. bagepulver

Fremgangsmåde:
Rør smør/margarine og sukker let og luftigt. Tilsæt æggene et af gangen og rør massen godt sammen mellem hvert æg. Tilsæt derefter mælk.
Bland mel, kakao og bagepulver sammen og rør det hele i dejen.
Kom dejen i en bradepande (40x40), bageform eller springform og forvarm ovnen  til 180 grader (170 varmluft)
Bag kagen ca. 1 time og lad den køle af i formen.

TIP: Kan også bruges til muffins. Fordel dejen i ca. 20 muffinforme og bagdem i ca. 15-20 minutter.

Et stort stykke chokoladekage med et stort glas mælk, så bliver det vidst ikke bedre ;)

Velbekomme :D

2 kommentarer:

  1. Hejsa Tina! Sikke en dejlig blog. Ny inspiration! Corndogs og indbagt bøf skal prøves med det samme. SIkke en god ide med at donere en opskrift. Tror jeg vil reklamere for din ide på bloggen senere og så må du dele med os ;-) En dejlig weekend til dig♥

    SvarSlet
  2. Hej Tina :D. Tak skal du have, kan klart anbefale corndogs og indbagt bøf (selvfølgelig vil jeg det, jeg har jo skrevet det herind :P). Det vil være så fedt hvis du ville reklamere lidt :D, er altid interesseret i nye opskrifter. Så vil jeg lige hoppe ind på din blog og lure lidt ;) God weekend til dig også :D

    SvarSlet